Budak Zaman Sekarang Memang bijak

Peristiwa ni terjadi 2 tahun lepas kot. Aku pon tak ingat bila tapi yang aku ingat time tu family aku ngan sedara aku pegi Terengganu. Bukan untuk bercuti tapi nak ngantor kakak aku kawin. So dah alang-alang kakak aku kawin ngan orang Terengganu memang pakej la kite orang suma bercuti sekali. Maklum lah bukan selalu sampai Terengganu.

Sampai je Terengganu family aku ngan pakcik2 aku tak payah susah-susah nak cari chalet ke hotel. Suma dah disettlekan oleh abang ipar aku. Aku tak ingat ape nama chalet tu tapi yang aku ingat chalet tu tepi pantai pastu dekat ngan airpot Terengganu.

Kat chalet aku ni ada satu kedai makan agak best gak la. Dia just jual ikan, sotong, udang goreng tepung je. Tapi customer kat kedai tu ramai nauzubillah. Nak kata sedap sangat memang sedap pon. Ikan suma fresh. Haha. Tapi aku bukan nak cita pasal kedai ni. Aku nak cita pasal sorang budak ni a.k.a sedara aku yang still lagi kecik dalam umor 5 tahun macam tu la. Nama dia Shuhada. aku panggil Hada je. Comel budak ni. Dah besar mesti cun gila. So sapa-sapa yang nak budak ni boleh la booking skang. Untuk tempahan dail no ni 012-2233Blah2. Kepala hotak aku! Tau dek pakcik aku mampos aku? haha

Abis je makan kat kedai yang ramai orang tadi, kitaorang decide nak pegi pantai lak. Saja melepak ramai-ramai kat situ. Yelah bukan selalu dapat bercuti macam ni kan. Haa. Ni yang part aku nak cita ni. Mesti korang dah tak sabar ape yang aku nak stori pasal budak Hada ni kan. Lek lu sap rokok lu jangan golojoh-golojoh. Hik hik!

Budak Hada ni memang comel umor pon baru 5 tahun. (Saja ulang banyak kali. Annoying tak? Hak hak) Budak Hada ni pulak kecik-kecik dah pakai spec. So aku pon suka la menyakat budak ni. Macam-macam aku sakat sampai nak nangis budak ni kene ngan aku. Dalam hati dia aku dapat rasakan mesti dia berbulu je ngan aku asik sakat dia. Tu la sapa soh comel sangat. Kan dah kene.  : p



    Yang kecik molek rambut kembang pakai baju putih bintik-bintik berseluar                             yankee dekat kanan gambar tu lah Shuhada. Comel kan!


Macam biasa aku teruskan keje menyakat Hada. Saja aku nak try test brain dia. Aku soh dia tulis nama dia kat atas pasir. Dia pon tulis la. 'SHUHADA'. Wah dasat! Aku agak impress kat situ. Budak umor 5 tahun dah reti tulis nama sendri. Siap takde error pulak tu. Aku pon waktu darjah satu still lagi menggigil nak tulis nama sendiri. HAHA.

Berbalik kat cita tadi. After Hada ni abis je tulis nama dia, aku pon tambah la perkataan kat bawah nama dia. Aku tulis 'RABUN'. Aku nampak muka dia buat selambe bila aku tulis 'rabun'. Aku tak puas hati dia wat lek after aku tulis macam tu so aku pon soh dia baca kuat-kuat ape tertulis kat pasir tadi. Dia pon baca la. Habis je dia baca...

DUSHH!

Sekali dia tumbuk tepat kene 'anu' aku. Dalam keadaan separuh senak aku tanya dia ngan nada terketar-ketar.

"Kenapa Hada tumbuk kat situ? Kenapa tak tumbuk kat tempat lain? Sakit tau!"

Dia jawab ngan jawapan yang paling ringkas.

"SHUHADA kan RABUN."

Sangat pedas jauh menikam kat dada aku. Shitt!

4 comments:

Qu said...

HAHAHAHAHA I WILL ALWAYS REMEMBER THIS!!!

padiaaa sapa suruh kau kuat sangat menyakat!

retop hataf said...

jangan nak ingat sangat la. sebab tu sampai skang aku dah tak sakat dia. haha

nurul ashikin said...

hahahahahahahha.... hadiah terbaik utk ko

retop hataf said...

aku tak pernah mintak hadiah ni. dia bagi sendri

Post a Comment